Uw administratie bijhouden met de overzichten van SumUp

Het SumUp-systeem geeft te allen tijde een duidelijk overzicht van uw transacties en uitbetalingen. Toch merken we vaak dat niet iedereen op de hoogte is van alle mogelijkheden om dit na te kijken via ons systeem. Zo hoeft u zich straks nooit meer af te vragen of u bepaalde bedragen al uitbetaald heeft gekregen, te kijken wat u op uw rekening gestort heeft gekregen, uit te rekenen wat u op een dag aan PIN-omzet heeft gehad of te kijken wat u precies aan transactiekosten heeft betaald.

Transactie-overzichten

U kunt in zowel de SumUp app als via de website Sumup.me onder het kopje: ‘Transacties’, een overzicht van uw transacties krijgen. Hier ziet u netjes staan welke transacties allemaal hebben plaatsgevonden. Gegevens als de datum, tijd en soort betaalkaart staan hierbij genoteerd. U ziet ook direct aan de status of deze transactie, mislukt, geslaagd of uitbetaald is. Een rode kruis geeft aan dat een betaling is mislukt, een vinkje dat deze is geslaagd en een groen huisje dat de betaling is uitbetaald. Wanneer u op een transactie drukt, kunt u precies zien wanneer een transactie was geaccepteerd en wanneer deze is uitbetaald. Op deze manier kunt u altijd op de hoogte blijven van de status van uw transacties. De website biedt ook nog de mogelijkheid om uw betalingen te exporteren naar een excel-bestand, welke u vervolgens kunt downloaden en opslaan voor uw administratie.

Dag-, week- en maandtotalen

Een veelgehoorde vraag is hoe er gekeken kan worden wat het totaal is van de transacties van een bepaalde dag of week. Momenteel is deze functie in de SumUp app helaas nog niet beschikbaar. Echter zal deze wel op korte termijn worden geïntegreerd. U kunt op www.sumup.me wel direct al uw totalen in zien door naar ‘Overzicht’ te gaan. Hier kunt u direct zien wat u op een bepaalde dag, week, maand of in een zelf geselecteerde periode in totaal aan transacties heeft ontvangen. U ziet hier alleen het totaal aan geslaagde transacties en u kunt ook een onderscheid zien tussen kaartbetalingen en contante betalingen.

Factuur en Uitbetalingsrapporten

Naast alle overzichten van de transacties is het natuurlijk ook fijn voor de administratie om te weten wat u gestort heeft gekregen en hoeveel transactiekosten u heeft betaald. Elke dag dat u wordt uitbetaald zult u een mail ontvangen met in de bijlage een ‘Dagelijks Uitbetaalrapport’. In dit PDF-bestand staat welke betalingen aan u zijn overgemaakt en hoeveel transactiekosten hier op in zijn gehouden. Aan het begin van elke nieuwe maand ontvangt u ook nog een mail met daarin de ‘Factuur’ en het ‘Maandelijks uitbetalingsrapport’. In de factuur vindt u alle transactiekosten over alle betalingen die zijn uitbetaald in de maand ervoor. Let op: dit zijn alleen de betalingen die zijn uitbetaald in die maand. Betalingen die aan het van een maand zijn gedaan maar pas aan het begin van de maand erop worden overgemaakt worden in deze factuur niet meegenomen. In het meegestuurde uitbetalingsrapport ziet u precies om welke transacties het gaat en wanneer deze zijn uitbetaald. Heeft u een bepaald uitbetalingsrapport niet ontvangen? Ga dan naar sumup.me, log in en ga naar ‘transacties’. Vervolgens ziet u rechts in het scherm het kopje ‘Uitbetalingsrapport opnieuw verzenden’. U kunt dan kiezen voor een maandelijks of dagelijks uitbetalingsrapport en de datum erbij kiezen. Vervolgens krijgt u opnieuw het gekozen uitbetalingsrapport toegezonden per mail.

Zoals te zien biedt SumUp veel mogelijkheden om een overzicht te houden van alle transacties en middelen om uw administratie bij te houden. Mocht u toch in de tussentijd vragen of opmerkingen hebben, dan is onze klantenservice altijd beschikbaar om u verder te helpen. U kunt deze bereiken via support@sumup.nl of door te bellen naar 020 808 4296 (Ma-Vrij 9.00 - 21.00 & Za 10.00 - 18.00).