Lijst met alternatieve betaalmethoden en specifieke voorwaarden

Sofort

Betaalmethode: realtime bankoverschrijving. SOFORT is een Alternatieve Betaalmethode via bankoverschrijving. Ontvangers kunnen een realtime bevestiging van de transactie ontvangen.

Risico op terugvordering: nee

Mogelijkheid tot terugbetaling: ja

Minimale transactie: € 1,00 per transactie

Maximale transactie: € 5.000,00 per transactie

Specifieke verboden goederen en diensten: geen andere dan de verboden goederen en diensten die in de Voorwaarden en de Voorwaarden voor de Alternatieve Betaalmethoden zijn opgenomen.

Aanvullende voorwaarden: n.v.t.

iDEAL

Betaalmethode: realtime bankoverschrijving. iDEAL is een betaalmethode via bankoverschrijving. Ontvangers kunnen een realtime bevestiging van de transactie ontvangen. iDEAL kan alleen gebruikt worden door klanten die een online bankrekening hebben die compatibel is met iDEAL en die wordt aangehouden bij een in Nederland gevestigde bank.

Risico op terugvordering: nee

Mogelijkheid tot terugbetaling: ja

Minimale transactie: € 1,00 per transactie

Maximale transactie: n.v.t.

Specifieke verboden goederen en diensten: geen andere dan de verboden goederen en diensten die in de Voorwaarden en de Voorwaarden voor de Alternatieve Betaalmethoden zijn opgenomen.

Aanvullende voorwaarden:

  1. U zorgt voor een effectieve klachtenprocedure die gemakkelijk toegankelijk is voor uw klanten, waarbij u zowel via e-mail als via een andere vorm van direct contact (zoals telefoon of chat) bereikbaar bent.

  2. Het is niet toegestaan om de Alternatieve Betaalmethode iDEAL via e-maillinkdiensten aan te bieden, tenzij u vooraf schriftelijke toestemming heeft verkregen van SumUp. Een iDEAL-betaallink is een URL die naar uw betaalpagina leidt waarop een klant een iDEAL-transactie kan uitvoeren.

  3. U dient mee te werken aan informatieverzoeken in specifieke situaties die nader onderzoek vereisen met betrekking tot uw gebruik van iDEAL.

  4. U bent er zelf verantwoordelijk voor om te controleren of de iDEAL-transactie 'geslaagd' is voordat u uw product of dienst levert.

  5. In het geval dat u deze aanvullende voorwaarden, de Voorwaarden of de Voorwaarden voor Alternatieve Betaalmethoden schendt, of als er sprake is van daadwerkelijke of vermoedelijke fraude met uw rekening, kunnen wij de Voorwaarden voor Alternatieve Betaalmethoden en/of uw gebruik van iDEAL met onmiddellijke ingang beëindigen.

  6. U houdt zich aan de voorwaarden voor het gebruik van iDEAL volgens de iDEAL Merchant Integration Guide (MIG), met inbegrip van het gebruik van het iDEAL-logo dat beschikbaar is op de website van Ideal.

  7. U mag geen partijen van de lijst met verstrekkende partijen verwijderen.

  8. Wanneer u naar het oordeel van SumUp hoge risico's met zich meebrengt, behoudt SumUp zich het recht voor om u te verzoeken een klantregistratieproces te implementeren om ten minste de volgende gegevens van klanten te registreren:⏎a) Naam en e-mailadres;⏎b) Rekeningnummer en naam van de houder van het bankrekeningnummer dat wordt gebruikt voor het doen van aankopen via de Alternatieve Betaalmethode iDEAL;⏎c) Aanvullende informatie voor verificatie in stap 2 en het monitoren van Transacties, bijvoorbeeld:⏎i. IP-adres⏎ii. Browser-vingerafdruk ⏎iii. Mobiel nummer

Bancontact

Betaalmethode: debetkaart. Bancontact is een Alternatieve Betaalmethode met debetkaart, waarbij een debetkaart wordt uitgegeven door een erkende kredietinstelling en waarmee de klant rechtstreeks vanaf zijn bankrekening kan betalen voor goederen en diensten.

Risico op terugvordering: nee

Betalingsgarantie: nee

Mogelijkheid tot terugbetaling: ja

Minimale transactie: € 1,00 per transactie

Maximale transactie: n.v.t.

Specifieke verboden goederen en diensten: geen andere dan de verboden goederen en diensten die in de Voorwaarden en de Voorwaarden voor de Alternatieve Betaalmethoden zijn opgenomen.

Aanvullende voorwaarden: n.v.t.

PayPal T&Cs

Payment method:

PayPal is a redirect-based payment method offered through SumUp's online services. Customers of the online services can select PayPal as a payment method during checkout. Upon selecting PayPal, customers will be redirected to PayPal to complete the payment. Once the payment is finalized, customers will be redirected back to SumUp for final confirmation.

Account Setup:

Merchants who wish to offer PayPal to their customers must have a PayPal business account and connect it to their SumUp account. This can be accomplished by accessing SumUp's merchant dashboard under Online Payments settings or by visiting this link.

Pricing:

Transactions processed through PayPal will be subject to both SumUp's transaction fee (0.10€ per transaction) and PayPal's fee. For comprehensive details regarding PayPal's fees, we kindly direct you to the PayPal's website. The fees can be found on the respective pages mentioned below:

Supplemental Terms:

Transaction limits:

Transaction minimum: €1.00 per transaction

Transaction maximum: €500 per transaction

Payouts to Merchants:

PayPal handles payouts directly to merchants. PayPal collects funds from the payers, deducts SumUp's transaction fee and PayPal's fee, and then directly transfers the remaining amount to the merchants. Please note that SumUp will not be involved in any payout transactions related to PayPal for the merchants.

Refunds:

To process a refund, merchants are required to access their PayPal business account. They can initiate a refund by following these steps:

  1. Log in to your PayPal business account.

  2. Navigate to the transaction overview section.

  3. Locate the specific transaction for which a refund is to be processed.

  4. Select the refund option associated with the transaction.

  5. Follow the prompts and provide any necessary information to complete the refund process.

Please note that the refund process is subject to PayPal's policies and procedures, and merchants should familiarize themselves with PayPal's guidelines for issuing refunds.

Disputes:

In the event that a transaction is conducted through PayPal Checkout, either the buyer or the seller can raise a dispute in PayPal’s Resolution Center. If the buyer and seller are unable to reach an agreement, the dispute can be escalated to a PayPal claim. PayPal will conduct an investigation and make a final decision regarding the outcome. It is important to note that SumUp bears no liability for the resolution or outcome of disputes or claims raised through PayPal's Resolution Center or any decisions made by PayPal in relation to such disputes or claims.